Diagnoza:
- psychologiczna
- pedagogiczna
- logopedyczna
- integracji sensorycznej
- Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
- w kierunku zaburzeń przetwarzania słuchowego (CAPD) metodą Neuroflow
- preferencji zawodowych
Indywidualne zajęcia/spotkania dla dzieci i młodzieży
- Zajęcia Wczesnego Wspomagania Rozwoju
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
- Zajęcia z zakresu integracji sensorycznej
- Zajęcia logopedyczne
- Zajęcia pedagogiczne z elementami terapii behawioralnej
- Indywidualna pomoc psychologiczna
- Treningi EEG Biofeedback
- Porady udzielane młodzieży w zakresie wyboru szkoły i zawodu
Grupowe zajęcia dla dzieci i młodzieży
- Terapia ręki i umiejętności grafomotorycznych
- Trening Umiejętności Społecznych
- Trening Pewności Siebie
- Zajęcia doskonalące rozwój zdolności poznawczych "Liczę, koncentruje się i zapamiętuję"
- Zajęcia wspierające rozwój funkcji słuchowo-językowych, pamięci słuchowej oraz koncentracji uwagi
- Zajęcia dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym dotyczące usprawniania procesów koncentracji uwagi i pamięci
- Warsztaty z zakresu kompetencji społecznych
- Zajęcia Iskra Odporności
- Zabiegi elektrostymulacji logopedycznej w formie turnusu
- Prowadzenie mediacji rodzinnych
- Zajęcia dotyczące Profilaktyki Zdrowia Psychicznego
- Warsztaty o tematyce surdologopedycznej
- Spotkania profilaktyczno-wychowawcze "Jestem bezpieczny w sieci"
- Zajęcia dotyczące zdrowia psychicznego nt. relaksacji
Dla rodziców
- Warsztaty dotyczące:
- Jak stymulować wszechstronny rozwój dziecka od 0 do 3 r.ż.
- Jak stymulować wszechstronny rozwój dziecka od 3 do 6 r.ż."
- umiejętności wychowawczych - Szkoła dla Rodziców
- Porady z zakresu:
- Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
- trudności dzieci w zakresie rozwoju małej motoryki i umiejętności grafomotorycznych
- zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci
- wad wymowy
- problemów z funkcjonowaniem dzieci z niepełnosprawnością oraz zachowaniem
- higieny cyfrowej
- Prelekcje na temat:
- Bezpieczeństwo dziecka w sieci oraz wpływ technologii cyfrowych na jego rozwój
- Jak ułatwić dziecku adaptację przedszkolną
- Rozwój dziecka 5-6 letniego - jak go wspierać?
- Wybiórczość pokarmowa
- Dziecięce emocje
- Profilaktyka dla młodzieży zagrożonej uzależnieniem
- Prelekcje na terenie przedszkoli i szkół – tematyka wg zapotrzebowania
- Mediacje
- Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym
- Udzielanie rodzicom informacji o formach pomocy oferowanej przez poradnię, procedurach kierowania sprawy na zespół orzekający do kształcenia specjalnego i nauczania indywidualnego
Dla nauczycieli
- Spotkania z dyrektorami przedszkoli, szkół z rejonu działania Poradni dotyczące współpracy w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Spotkania dotyczące opracowywania IPET (na wniosek dyrektora)
- Konsultacje dla dyrektorów, pedagogów szkolnych, innych osób z kręgu instytucji pomocowych w sprawach dzieci i młodzieży
- Udzielanie nauczycielom informacji o formach pomocy oferowanej przez Poradnię, procedurach kierowania sprawy na zespół orzekający do kształcenia specjalnego i nauczania indywidualnego, wsparcia uczniów zdolnych
- Udział w zebraniach rad pedagogicznych na temat:
- Mutyzm wybiórczy
- Wybiórczość pokarmowa
- Dziecięce emocje
- inne, wg zapotrzebowania
- Interwencje w sprawach uczniów z udziałem rodziców, wychowawców, dyrektorów oraz specjalistów z Poradni
- Mediacje szkolne