Dzieciaki przekonały się o tym, biorąc udział w zajęciach „Zima na wesoło”. Chociaż zimy za oknem nie było widać, u nas zimowych atrakcji nie zabrakło: były narty, bitwa na śnieżki, tworzyliśmy zimowe krajobrazy, lepiliśmy bałwany i robiliśmy wiele innych ciekawych rzeczy. Przy tym dzieci rozwijały kompetencje społeczno-emocjonalne, umiejętności manualne oraz kreatywność.
Odbyły się również zajęcia grupowe pt. „Logo – fiku na kocyku”, podczas których dzieci rozwijały swoje możliwości motoryczno – językowe. W trakcie wspólnych zabaw ruchowych, poszukiwania skarbów oraz pokonywania torów przeszkód dzieciom zapewniono dużo śmiechu i ruchu, który korzystnie wpływa nie tylko na ogólną sprawność ruchową dziecka, ale również na pracę szarych komórek. Spotkanie urozmaiciły zabawy z balonami, kolorowymi bańkami mydlanymi oraz przygody Pana Języczka, który niestrudzenie towarzyszył dzieciom podczas feryjnej zabawy.
Nie mogło także zabraknąć zajęć „Relaksacja-Koncentracja”. W ich trakcie dzieciom przybliżono zjawisko koncentracji uwagi. Zapoznano z różnymi ćwiczeniami pomagającymi skupić uwagę, sposobami radzenia sobie ze stresem, technikami relaksacji. Uczniowie mieli okazję, aby się skoncentrować, zrelaksować, wyciszyć, poprawić sobie nastrój poprzez samodzielne doświadczenie proponowanych form.
Wspaniałą przygodą były również warsztaty sensoryczne, które wprowadziły dzieci w świat zmysłów. Dzieci bawiły się świetnie poprzez zajęcia ruchowe stymulując zmysł równowagi i czucie ciała, zabawy dostarczające wrażeń dotykowych z wykorzystaniem kolorowych farb, kuleczek sensorycznych czy cukru tworząc m.in. rękawiczki sensoryczne czy mieniące się śnieżynki. Odgadywały zagadki dźwiękowe i rozpoznawały różne zapachy. Po zabawie wyciszały się pod prysznicem świetlnym, doskonaliły koncentrację uwagi i percepcję wzrokową poznając podwodny świat dzięki ruchomym obrazom wyświetlanym na ścianie przy dźwiękach muzyki.
Na wesoło bawiły się również dzieci wraz ze swoimi rodzicami, podczas zajęć prowadzonych Matodą Ruchu Rozwijającego według Weroniki Sherborn. Zajęcia miały na celu kształtowanie poczucia bezpieczeństwa, pewności siebie, świadomości własnego ciała w przestrzeni oraz umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi i nawiązywania kontaktu. Wspólne spotkania były także okazją do uczenia się podporządkowywania zasadom w tym czekania na swoja kolei.
Pozdrawiamy wszystkich uczestników i ich rodziców, którzy motywowali swoje dzieci do udziału w zajęciach!
Zapraszamy do odwiedzania naszej placówki!